Det blir till att höja målen inför 2014

Jag har tidigare sagt att jag tippar på att vi kan ta oss upp till tvåsiffrigt resultat i valet 2014, att det är en rimlig målsättning samt att högre förväntningar riskerar att leda till onödig besvikelse.

Jag kanske måste revidera den uppfattningen en aning. Jag har själv fått flera mail där framförallt människor som röstat på allianspartierna uttrycker sin bestörtning över gårdagens utomäkenskapliga blågröna kuckelimuck. Eftersom jag sällan får mail från annat än journalister, partivänner och sympatisörer så misstänkte jag att detta var större än bara några mail i just min inkorg. För att kontrollera min tes slog jag en signal till en av de partivänner som administrerar partiets infoadress. Hon bekräftade att det kommit ”väldigt många” mail från i första hand alliansväljare, där avsändaren tydligt deklarerade att han eller hon känner sig bedragen och att rösten kommer att tillfalla Sverigedemokraterna 2014.

Inte jättechokerande, men naturligtvis glädjande.

/Linus

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.